7 tips voor extra website bezoekers

7 tips voor extra website bezoekers

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte

Schrijf je in op de nieuwsbrief en blijft steeds op de hoogte van de laatste nieuwtjes en blogs!

Meer website bezoekers = meer omzet

Een degelijke website ziet er niet alleen goed uit, maar een degelijke website levert ook geld op.
Dit doordat de website bezoekers niet alleen zal informeren over wat jij dan wel te bieden hebt, maar door conversies te genereren die jou uiteindelijk leads én omzet bezorgen.

Hierbij is het zaak dat je natuurlijk jouw doelpubliek in eerste instantie tot op jouw website krijgt.
Jammer genoeg gebeurt dit niet uit zichzelf: je zal zelf een aantal zaken moeten ondernemen om de mensen zo ver te krijgen om naar jouw website te komen.

Er bestaan gelukkig verschillende manieren om jouw doelgroep te bereiken en de mensen naar jouw website te bewegen.
Met onderstaande tips zetten we je hopelijk al op weg om jouw succesvolle online marketingstrategie te helpen opzetten en meer bezoekers naar jouw website te leiden.

 

Focus op kwaliteit

Kwaliteit op de pagina’s van jouw website en in jouw content primeert.
Je mag er dan nog in slagen om een groot aantal mensen te bereiken; als de kwaliteit van de inhoud op de website niet goed is, zullen de mensen niet blijven én al zeker niet terugkeren.

Zoekmachines als Google belonen trouwens bedrijven met hoge kwaliteit en een consistente inhoud op hun website door hen hoger te rangschikken in de zoekresultaten.
De zogenaamde “bounce rate” (bezoekers die snel terug weg zijn zonder interactie) verlaagt omdat surfers langer blijven hangen voor de inhoud.

Jouw website staat of valt dus met de kwaliteit die je te bieden hebt…
Stel dus een plan op om niet alleen een groot volume aan inhoud te creëren en online te plaatsen, maar ook om de waarde van de inhoud te maximaliseren.
Het effect zal zijn dat jouw content zich zal uitrollen in de vorm van shares en links op andere websites, maar ook op bijvoorbeeld sociale media.

Welkom nieuwe bezoekers!

 

Bloggen, bloggen en nog eens bloggen

Surfers zijn nog steeds eerder geneigd om te klikken op links uit de organische zoekresultaten, dan op links uit de betalende resultaten.
Hoewel het sowieso verstandig is om te (blijven) adverteren, is het nog veel verstandiger om ervoor te zorgen dat jouw SEO op orde zit.

Je zal er dus voor moeten zorgen dat je gevonden kan worden, en dat doe je door ervoor te zorgen dat de zoekmachines weten wat er op jouw website te zien is.
Des te meer populaire zoektermen binnen jouw niche die jij op jouw website opneemt, des te meer kans dat jouw website opduikt in de organische zoekresultaten van bijvoorbeeld Google.

Té veel tekst op de hoofdpagina’s van jouw site kan meer kwaad dan goed doen omdat het voor de surfer moeilijk kan worden om de informatie te vinden die hij of zij zoekt.
In plaats van je homepage en productpagina’s vol te stouwen met zoekwoorden is het verstandig dat je regelmatig blogberichten post die te maken hebben met jouw vakgebied.

Gebruik dit blog om over je niche te schrijven: of je nu actief bent in de bouw, financiële- of de grafische sector.
Via zoekwoordenonderzoek kan je achterhalen welke zoekwoorden en termen in jouw industrie populair zijn, en deze in de blogberichten opnemen.
De zoekwoordenplanner van Google is hierbij een fantastisch hulpmiddel.

Zolang jouw blog uiteindelijk een duidelijk zichtbare link terug naar de hoofdpagina van jouw website heeft, zal de blog jouw visibiliteit sterk vergroten.

 

Ga gastbloggen

Je hoeft je met het bloggen zeker niet te beperken tot enkel jouw eigen blog.
Om te beginnen kan je op andere blog websites die je interessant vindt reageren met jouw gegevens en jouw inzichten over wat besproken werd.

Je kan eveneens op zoek gaan naar gerenommeerde blog websites binnen jouw vakgebied, en hen vragen of ze het ok vinden dat je eens een blog voor hen schrijft en ze deze willen publiceren met een linkje naar jouw website.
Je zal ervan versteld staan hoeveel andere bloggers open staan voor dit gegeven, omdat dit voor beide partijen voordelen oplevert.

De waarde van deze relevante links is bovendien bijzonder groot voor Google, zodat het je automatisch weer enkele plaatsen doet stijgen in de zoekresultaten.

 

Verspreid het woord

Wat houdt je tegen om de mensen in jouw omgeving te laten weten waarmee je professioneel bezig bent?
Niets toch?
Ik zeg niet dat je familie en vrienden moet gaan spammen met een link naar jouw website, maar het zit hem in de kleintjes.

Zorg dat jouw Facebookprofiel bijvoorbeeld is aangevuld met een beschrijving van jouw job en je bedrijf.
Ook in andere social mediaprofielen kan je probleemloos een link naar jouw website en een jobomschrijving toevoegen.
Als je iemand een e-mail stuurt, stuur deze dan standaard vanuit jouw professionele e-mailadres waar – uiteraard – een e-mailhandtekening met link naar jouw website is toegevoegd.

Mensen zijn nu éénmaal nieuwsgierig van aard; ze zullen sowieso doorklikken op geplaatste links.

 

Sluit je aan bij social media groepen

Op zowel LinkedIn als Facebook vind je massa’s groepen waar je kosteloos lid van kan worden.

Zoek hierbij die groepen uit die betrekking hebben tot jouw vakgebied en expertise, en sluit je hierbij aan.
Door je te mengen in de groepsdiscussies krijg je niet alleen de kans om zélf bij te leren, maar kan je eveneens jouw expertise tonen en autoriteit opbouwen.

In combinatie met een degelijk ingevuld social media profiel – zoals beschreven in de vorige tip – leidt dit gegarandeerd tot extra websitebezoekers.

 

Ga adverteren

Liever resultaten en extra bezoekers op korte termijn?
Dan raad ik je aan om te gaan adverteren, bijvoorbeeld via Google Ads. (SEA)

Aan de hand van vooraf bepaalde zoekwoorden en een persoonlijke advertentietekst stel je een advertentiecampagne op maat op, die je vervolgens lanceert.

Wanneer surfers dan die bepaalde zoekwoorden ingeven, verschijn jij met jouw advertentie op de eerste rij.
Indien iemand vervolgens klikt op jouw advertentie, betaal je hiervoor een kost welke begrensd is tot een vooraf bepaald maximumbedrag.

Op zich lijkt SEA een pak eenvoudiger dan het is.
Achterliggend is het echter een uiterst strategisch en tactisch veilingsysteem waar best wel wat kennis van zaken voor nodig is, wil je een optimaal rendement behalen.

Wil jij het maximum halen uit jouw investering is het dan ook raadzaam om het opzetten, begeleiden en evalueren van advertentiecampagnes over te laten aan een SEA specialist.

 

Start met Netwerken

Netwerken blijft een klassieker om nieuwe mensen te leren kennen.

Veel mensen vinden netwerken een beetje beangstigend omdat je jezelf moet gaan “verkopen”, maar niet is minder waar.
Op zich is iedereen op het netwerkevenement om dezelfde reden: om nieuwe mensen te leren kennen en professionele contacten te onderhouden.
Een mooie opportuniteit dus om mensen alvast kennis te laten maken met wie jij bent en wat je doet met je bedrijf.

Zorg er in elk geval voor dat je zeker niet gaat verkopen op een netwerkevent; hou in het achterhoofd dat je er enkel bent om jouw professioneel netwerk uit te breiden.
Voorzie voldoende visitekaartjes waar sowieso de link – of een QR-code – naar je website op vermeld staat.

Ook netwerkers zijn nieuwsgierige wezens; dit zorgt na het event voor extra traffic naar jouw website en mogelijks een waardevol contact naar de toekomst toe.

Open Coffee is een voorbeeld van een laagdrempelige netwerkorganisatie waar je gemakkelijk contacten kan leggen.

 

Conclusie

Een professionele website hebben met een mooi webdesign is leuk, maar als er niemand op je website komt levert dit uiteraard niet veel op.

Wacht dus niet te lang met het toepassen van bovenstaande tips, en zorg ervoor dat jouw prachtige website leidt naar waar hij voor bedoeld is: het informeren van bestaande en nieuwe klanten, én conversies.

In ons artikel “Gratis digitale Marketing training” rond Digitaal Atelier van Google kom je te weten hoe je gratis een pak extra kennis kan opdoen rond digitale marketing.

 

Succes!

 

Kan jouw onderneming hulp van een Business Coach gebruiken?

Neem contact op voor meer info of een vrijblijvende afspraak

 

Download dit GRATIS ebook vol Tips & Tricks voor ondernemers!

 
Deel dit bericht

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *