Waar haal je inspiratie voor Social Media content

Waar haal je inspiratie voor Social Media content?

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte

Schrijf je in op de nieuwsbrief en blijft steeds op de hoogte van de laatste nieuwtjes en blogs!

Zoek je inspiratie voor Social Media content?

Het is niet altijd even eenvoudig om 2 keer per week een nieuwe blog of Social Media post online te zetten.

In het begin heb je vast een lijstje gemaakt met interessante onderwerpen die je graag wilde bespreken.
Zo kun je de eerste periode overbruggen.

Afhankelijk van de frequentie waarmee je post, is dat lijstje op een bepaald moment uitgeput.
Het kritieke punt ligt ongeveer op een half jaar.
Rekening houdende met een “gezonde” Social Media post frequentie van 2 keer per week: méér posten werkt immers contraproductief voor je resultaten.

Nagenoeg iedereen kent een moment waarop we eigenlijk niet meer weten waarover we nog zouden kunnen schrijven.
“Alles is al gezegd” denken we dan.

Als je in zo’n fase zit, lees dan even verder.

 

Inspiratie voor Social Media content begint met brainstormen

Bij een writers block is het mogelijk om eens te gaan neuzen in je eigen content.

Social Media marketeers die al jaren bezig zijn, herschrijven vaak hun eigen Social Media content.
Dit is logisch want in een paar jaar tijd kan er veel veranderen.
Je ontwikkelt nieuwe inzichten.

De oude Social Media content is absoluut niet meer up-to-date.
Dan is herschrijven of hergebruiken van oude content een goede zaak.
Zorg in ieder geval dat je uitgebreid gaat brainstormen over het onderwerp waarover je wilt posten.

Maak het zo specifiek mogelijk.
Als je gespecialiseerd bent in Italiaans eten, kun je een post besteden aan pastasoorten.
Je kunt ook ingaan op de verschillen tussen volkoren spaghetti en de “gewone” spaghetti.

En zo zul je mogelijk inzien dat je ook volkoren spaghetti nog verder kunt opsplitsen.
Hoe meer zijsprongen je kunt bedenken, hoe beter.

Maak vervolgens van al die nevenonderwerpen goede Social Media content.
Zo heb je een leuk lijstje met onderwerpen.

Maak ook Social Media content met bijvoorbeeld enkel tips.
Geef praktijkvoorbeelden uit je vakgebied, en deel ze met je publiek.
Daag ze uit om de interactie aan te gaan!

Vergelijkingen doen het ook altijd goed.
Ook hier is het aangeraden om je doelpubliek uit te dagen en te betrekken.
Als je op deze manier te werk gaat kom je wellicht uit op honderden verschillende posts.

Een herkenbare structuur komt je Social Media content ten goede.
Deze structuur bepaal je in het begin, tegelijk met het bepalen van je basis onderwerpen.

Het wordt jouw handelsmerk.

 

Waarom is dit belangrijk?

Regelmatig posten op social media of de blog is voor een bedrijf erg belangrijk in het kader van zoekmachineoptimalisatie.
Het is een absolute voorwaarde om goed te blijven scoren in de Google zoekmachine.

Als Google merkt dat een website wat minder “actief” is dan wordt deze website een aantal plaatsen teruggezet in de rankings.
Hoe lager in die ranglijsten hoe minder waarschijnlijk het is dat mensen je via Google zullen vinden.

Niemand gaat tientallen pagina’s met zoekresultaten langs om net jou te vinden.
Sterker nog: vaak wordt de keuze al gemaakt aan de hand van wat er op de eerste of tweede pagina te zien is.
Eigenlijk is de beste plaats om een lijk te verstoppen alles na de eerste pagina van Google.

De Google zoekmachine is een ingewikkeld instrument dat probeert om de meest waardevolle content per onderwerp bovenaan te zetten aan de hand van een ingewikkeld Google algoritme.
Het regelmatig posten van nieuwe content op Social Media en websites wordt door Google als erg belangrijk beschouwd.

Schrijf in ieder geval teksten waarvan je zelf overtuigd bent dat ze waardevol zijn.

 

Succes!

 

Kan jouw onderneming hulp van een Business Coach gebruiken?

Neem contact op voor meer info of een vrijblijvende afspraak

 

Download dit GRATIS ebook vol Tips & Tricks voor ondernemers!

 
Deel dit bericht

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *