LikedIn is hot
Vandaag de dag kent LinkedIn in België c.a. 3,7 miljoen actieve gebruikers, en in Nederland 4,7 miljoen.
En het aantal gebruikers blijft nog steeds stijgen.
Dit gegeven biedt dan ook mooie opportuniteiten voor ondernemers, verkopers, consultants, marketeers, …
Wie vandaag de dag op een intelligente manier de markt wil benaderen, of bijvoorbeeld aan image building wil doen, kan dus niet meer om LinkedIn heen.
En het beste van al: het kan volledig gratis, of met een minimum aan investering als je de mogelijkheden wat wenst uit te breiden.
De kracht van LinkedIn op jouw business
De grote kracht van LinkedIn zit hem in de 2de en 3de lijn connecties.
Met andere woorden de contacten van de mensen die je al kent.
Zo zou het bijvoorbeeld goed kunnen dat een goede vriend van jou bevriend is met een zaakvoerder van een bedrijf dat mogelijk een potentiële klant van jou zou kunnen worden.
Door het feit dat jullie een gemeenschappelijke connectie hebben, wordt het water wat minder diep.
Je kan aan je vriend vragen of hij je wil introduceren bij jouw prospect, en nadien contact opnemen met deze persoon.
Omdat je werd voorgesteld door een gemeenschappelijke kennis, vergroten jouw kansen op een positieve reactie fenomenaal.
Hierbij enkele tips om jouw LinkedInprofiel op te krikken, en interessant te maken voor toekomstige connecties:
Zorg voor een volledig profiel
Hoe vollediger je profiel is aangevuld, hoe beter je gevonden kan worden, en hoe aantrekkelijker je wordt voor je doelgroep.
Zorg voor een mooie, professionele profielfoto (geen vakantiekiekjes en dergelijke), en vul je werk- en studieverleden aan.
Een headline geeft een eerste indruk van wie je bent
Zorg dat die eerste indruk positief is, en tracht jezelf te onderscheiden.
“Benny Peeters helpt bedrijven om hun grafische oplossingen te optimaliseren” klinkt aantrekkelijker dan “Benny Peeters, Vertegenwoordiger at De Kopieerapparatenspecialist”.
Of nóg beter zoals ik hem onlangs zag passeren: “die van de printers“.
Vergeet hierbij zeker ook jouw samenvatting niet
Voor mensen die geen tijd hebben om je profiel in detail te bestuderen kan een goede samenvatting een reden zijn om toch te blijven hangen, en misschien te connecteren.
Deel regelmatig interessante nieuwtjes
Door het delen van content, werk je aan je naamsbekendheid, en kan je worden gezien én gevonden door toekomstige connecties.
Bij je bestaande connecties profileer je jezelf als een expert binnen je vakgebied, door telkens met interessante nieuwtjes in hun tijdlijn te verschijnen.
Let wel op dat je het zakelijk professioneel houdt
En dat je vooral relevante dingen post die verband houden met jouw vakgebied.
Foto’s van je avondeten, links naar games, of een verslag van de familiebarbecue, bewaar je beter voor social media als Facebook.
Linkedin kan jou dus helpen om jouw business spectaculair te helpen boosten.
Het meest interessante is dat je hierbij niet vertrekt van: “wie binnen mijn netwerk kent mogelijke prospecten?”, maar vanuit: “wie kent deze prospect binnen mijn netwerk?“
Voel je alvast vrij om te connecteren via mijn LinkedIn via de afbeelding hieronder
Misschien tot binnenkort?