Digitale marketing voor succes
Marketing skills en inzichten zijn essentieel in het bedrijfsleven vandaag de dag.
En dit geldt heus niet meer enkel voor professionele creatieve geesten zoals marketing medewerkers en webdesigners, maar ook voor ondernemers zélf.
Zelfs met een bedrijf dat inmiddels zo is gegroeid dat het een eigen marketing afdeling heeft, hebben de meest succesvolle bedrijfsleiders basiskennis nodig van elk aspect binnen hun onderneming.
En zijn ze dus ook volledig mee wat betreft hun marketingcampagnes.
Per slot van rekening zorgt een succesvol marketing beleid voor leads, en leads genereren op hun beurt dan weer business …
Digitale Marketing skills
Hierbij heb ik het in het bijzonder over – we zijn tenslotte 2021 – digitale marketing vaardigheden.
Vandaag de dag start de zoektocht naar dat product of dienst wat jij aanbiedt immers vaak/meestal op het internet.
Jij wil dan als ondernemer toch zo optimaal mogelijk gevonden – én vooral – gekozen worden, tussen al jouw concullega’s die mogelijks iets gelijkaardigs te bieden hebben?
Als je wil mee zijn met trends en een actieve bijdrage wil leveren aan de digitale groei van jouw bedrijf, is het dus aan te bevelen dat je hiervan de nodige basiskennis opneemt.
Het mooie is dat Google itself sinds 2016 een gratis online cursus op poten heeft gezet die jou alles kan bijbrengen wat jij zou moeten weten als het gaat over digitale marketing skills; Digitaal Atelier.
Google heeft met dit project trouwens de “European Digital Skills Award” gewonnen.
Training video’s
Google biedt in het Digitaal Atelier ruim tachtig verschillende Nederlandstalige training video’s aan op dit fantastische platform.
Cursisten kunnen zelf verschillende modules kiezen en op die manier hun eigen lesprogramma samen stellen.
Je kan trainingen volgen over e-commerce, SEO, SEA, Mobile, Video Advertising, Sociale Media, Google Analytics, Email marketing, …
Of je volgt ze gewoon allemaal natuurlijk… 🙂
In principe werk je de cursus ook gewoon af op jouw tempo: zo vlug of zo lang als jij zelf wil dus.
Ikzelf heb de cursussen met bijhorende testen destijds afgewerkt gespreid over 4 dagen.
Ik denk dat – als je alles achter elkaar zou afwerken in een Google marathon training – dat je toch zeker een volledige dag zoet bent.
Officieel Google certificaat
Als je alle modules binnen de cursus van het Digitaal Atelier hebt afgerond, ontvang je je eigen officieel erkend Google certificaat.
Je zou dan als ondernemer probleemloos mee moeten kunnen praten als jouw specialist jou brieft over jouw CTR, automatische bodaanpassing, of bounce percentages.
Ben je zelf geen ondernemer, maar heb je als medewerker of student grote interesse in alles wat met digitale marketing skills te maken heeft?
Dan staat dit certificaat sowieso in elk geval héél mooi op jouw cv.
Succes!