De website zorgt voor visibiliteit en groei
Elke ondernemer maakt reclame voor zijn business, of zou dat toch moeten doen.
Het is namelijk dé manier om de omzet te laten groeien en om nieuwe klanten te werven.
Een goed opgebouwde en uitgewerkte website is daarbij van groot belang.
Opmerkelijk: steeds meer ondernemers komen tot de vaststelling dat hun website eigenlijk dé topverkoper is van het bedrijf.
Zelfs als men eigenlijk helemaal geen webshop runt of producten verkoopt via het internet fungeert de website als de perfecte verkoper.
Hoe je dat bekomt, leggen we je nu uit.
Zelf je webdesign doen?
Natuurlijk is het mogelijk om zelf met webdesign aan de slag te gaan.
Een gratis webpagina met hosting bij WordPress.com is namelijk zo gemaakt.
Als zal men als bedrijf snel merken dat dit te beperkt is in mogelijkheden en al snel overschakelen naar een WordPress website met eigen hosting.
Met WordPress kun je erg eenvoudig teksten en foto’s op je website plaatsen.
Je voelt je al snel een echte webdesigner. Er is echter een groot voorbehoud.
Met teksten en wat afbeeldingen alleen ben je er namelijk niet…
En mag je die afbeeldingen zomaar gebruiken? Meer info hierover vind je in ons artikel “Afbeeldingen voor je website vinden”.
Het wordt steeds belangrijker dat je gevonden wordt in zoekmachines.
Sterker nog; zoekmachineoptimalisatie – ofwel SEO – is zelfs onmisbaar geworden wil je écht zaken doen als onderneming.
Hoe je het voor elkaar krijgt om hoger te scoren in Google is een SEO technisch verhaal dat best wat ervaring vereist.
Lees vooral ook onze andere artikels met SEO tips.
Een zelfgebouwde website wordt echter steeds moeilijker gevonden in Google.
Dat is jammer van je inspanningen en voor een professionele website zelfs gewoon niet acceptabel.
Zelf doen is tijd verdoen! Als ondernemer moet je in de eerste plaats je bedrijf leiden.
Daar ligt jouw expertise; bezig zijn met wat écht belangrijk is.
Het is daarom beter om webdesign en SEO over te laten aan een gespecialiseerd bedrijf.
Er hangt immers teveel van af …
Goedgebouwde WordPress website
Je wilt als ondernemer graag laten weten dat je bestaat en wat je doet.
En het liefst van al ook nieuwe business genereren.
Een vindbare WordPress webpagina is een belangrijk middel om die boodschap over te brengen.
Een webdesign professional helpt je hier zoals eerder gesteld best bij.
Vergeet ook niet dat een de website bijdraagt tot de merkbeleving van de organisatie.
De inhoud en de opmaak van de website versterken het merk; jouw bedrijf.
Bij een goede website horen ook een duidelijke navigatie, overzichtelijke product- en diensten voorstelling, strategisch geplaatste Call 2 Actions, en een contactformulier om informatie of bijvoorbeeld een offerte aan te vragen.
Daarvoor kun je de juiste WordPress plugins aanschaffen.
Op zich niet moeilijk, want je vindt er massa’s degelijke via WordPress zélf of op gespecialiseerde websites.
Wil je het écht goed doen bestaan er ook Premium plugins en thema’s met nog meer uitgebreidere en professionelere functionaliteiten.
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Een webdesign professional doet alles om jouw WordPress website eruit te laten springen ten opzichte van de concurrentie.
WordPress biedt hier dus alvast Premium plugins en thema’s voor zodat een website volledig kan worden aangepast aan elke behoefte en wens.
Een webdesign professional die gespecialiseerd is in WordPress weet welke van deze handige tools hiervoor het best geschikt zijn.
Hij zorgt ervoor dat je webpagina hoger scoort dankzij de juiste SEO technieken en WordPress plugins.
En dat in een responsieve opmaak waardoor de website zowel via desktop als mobiele toestellen toegankelijk is.
Want ook dat is belangrijk anno 2021!
Content is alles, ook in WordPress
De webdesign expert zorgt ook voor goede content.
Zelfgeschreven teksten geven blijk van kennis van je business, jij kent je branche immers als geen ander.
Maar ook een copywriter kan ze aanleveren en/of optimaliseren naar schrijfstijl, maar vooral ook SEO technisch.
Dit zorgt ervoor dat deze teksten reclame maken voor je bedrijf én beter scoren in Google.
Dit alles is een continu proces omdat Google zijn zoekmachine regelmatig “verbetert” waardoor andere WordPress websites plots bovenaan kunnen staan.
Google bepaalt, en de wereld volgt!
Echter ook hiervoor biedt WordPress fantastische ondersteuning.
Meten is weten
Uiteindelijk zal jij als ondernemer het resultaat van al deze inspanningen merken.
Een goedgebouwde webpagina is dynamisch. Bezoekers komen en gaan, en er gebeurt vanalles.
Je controleert regelmatig je Google ranking, of je laat dit doen door jouw SEO expert.
Je laat onderzoeken hoeveel bezoekers de Social Media posts opleveren, en kijkt waar ze de website weer verlaten.
Alles is meetbaar en dat maakt het voor een ondernemer ideaal.
Je weet waar je bezoekers vandaan komen, wat werkt op je webpagina en wat je nog moet verbeteren.
Google Analytics bijvoorbeeld, is hierbij een onmisbaar instrument geworden.
Website als topverkoper
Je weet nu dat je met CMS systemen als WordPress leuke dingen kunt doen en dat je daarmee klanten bindt aan je webomgeving en aan je bedrijf.
Je website is nu een money-making-machine, de topverkoper.
Dit is de realiteit voor veel bedrijven met een goedgebouwde website.
De meeste klanten komen voortaan via de website.
Zoals elke machine moet ook je WordPress website goed onderhouden worden.
Webdesign is immers geen eenmalige investering, maar een continu proces dat bij je bedrijf hoort.
Verwaarloos dus je website niet.
Het voortbestaan van je bedrijf zou er vanaf kunnen hangen als de aanvoer van verse klanten begint op te drogen.
Want slapen of vakantie nemen? Dat doet die topverkoper van jou nooit!
Succes!