Verkopen aan professionele klanten vereist een professionele aanpak
Vaak is het aan de vertegenwoordiger of accountmanager om zélf in te staan voor het genereren van nieuwe leads.
Dit is op zich al een behoorlijk moeilijk en vaak frustrerend gegeven; vaak worden beslissingsnemers immers volledig afgeschermd omdat ze niet zitten te wachten op alwéér een verkoper die zijn kans komt wagen.
Daarnaast is het zo dat verkopen aan B2B klanten een aangepaste stijl vraagt; waarbij de verkoper zich op alle mogelijke niveaus moet kunnen inleven.
Het beheersen en volgen van de verkoopstructuur en stellen van de juiste vragen is hierbij key.
Tevens is ook opvolging belangrijk: in feite begint alles pas van zodra de verkoop gesloten is…
Ontwikkel verkooptechnieken d.m.v. Sales Training
B2B Account Managers lopen vaak tegen gelijkaardige zaken aan:
– Het selecteren van de juiste prospects/contactpersonen
– Telefonische prospectie
– Cold Canvassing
– Vraagstellingstechnieken/Behoefte bepalen
– Afsluiten/Closen
Bovenstaande zijn echter cruciale en essentiële verkoop vaardigheden, die men als Account Manager zou moeten beheersen.
Sales Training B2B voor succes in business
De ontwikkeling van deze essentiële verkoop vaardigheden leidt ongetwijfeld tot een hogere klanttevredenheid en individueel succes van de Account Manager of Vertegenwoordiger.
Targets zullen vlotter worden behaald, met een hogere omzet als gevolg.
Vaak gaat het om onzekerheid en (faal)angst om afgewezen te worden; welke mits Sales Training en Sales Coaching kan worden overwonnen.
Verkopen begint bij vertrouwen; en de prospect zal pas vertrouwen wanneer de verkoper een zekere mate van zelfzekerheid en maturiteit uitstraalt.
Net zoals bij bijvoorbeeld tennis of profvoetbal; is het regelmatig scherp houden van verkoop- technieken en vaardigheden cruciaal.
Men kan immers maar pas het topniveau bereiken door continu training en oefening; dit is net zo in de B2B verkoop.
Ontwikkel sterktes en talenten met Sales Training
Elke vertegenwoordiger of Account Manager B2B heeft zijn eigen unieke commerciële en sociale sterktes en zwakheden.
Sales Evaluaties, Sales Training en Sales Coaching workshops bieden hierbij een gedreven aanpak om verkoop technieken te ontwikkelen en leren beheersen.
Hierbij ligt de focus steeds op het optimaliseren en verbeteren van de klanttevredenheid; met oog op het succes van de verkoper zelf.
En succesvolle en gemotiveerde verkopers zorgen gegarandeerd voor een hogere omzet.
Succes!