SEA a.k.a. zoekmachine adverteren
Er worden dagelijks meer dan 7 miljard zoekopdrachten uitgevoerd via online zoekmachines.
Bovendien gebruikt 90% van de mensen hierbij Google als hun favoriete zoekmachine om naar een product of service te zoeken.
Er kunnen dus momenteel honderden mensen op zoek zijn naar een bepaald product of dienst.
Wanneer aanbieders van dit product op een prominente plaats binnen zoekresultaten verschijnen, is de kans groot dat surfers doorklikken en zo op de website van die bedrijven terecht komen.
Door middel van Zoekmachine Adverteren (SEA) helpt een SEA specialist bedrijven om via Google gevonden te worden met meer klanten en een hogere omzet als gevolg.
SEA is niet hetzelfde als SEO
Door middel van Zoekmachine Adverteren (SEA) helpt commbee bedrijven om via Google gevonden te worden door middel van relevante advertenties.
Anders dan bij Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is SEA een korte termijn strategie.
Advertenties worden opgemaakt en verschijnen hierbij onmiddellijk in de zoekresultaten, met als gevolg een toename in het websiteverkeer.
SEA is dus ideaal om op korte termijn zichtbaarheid en naamsbekendheid voor een (nieuw) merk, bedrijf, product, dienst of evenement te genereren, of om onmiddellijk welbepaalde producten en diensten te promoten.
SEA is vooral A / B testing
Door het consistent toepassen van A / B-testing kunnen uw SEA resultaten aanzienlijk worden verbeterd.
Je SEA expert lanceert in het begin van de campagne dus verschillende versies van een advertentie, om te kijken wat het beste aanslaat: een A-versie en een B-versie.
Het succes van een SEA campagne zit hem immers vaak in subtiele verschillen: woordkeuze, zinsbouw, …
Als men merkt wat werkt en wat niet werkt – en men heeft bewijs om dit te ondersteunen – is het eenvoudig om beslissingen te nemen en kan men vanaf het begin de meest effectieve advertenties behouden.
Belangrijk in SEA is ook om regelmatig te blijven testen, net omdat de effectiviteit van alles in de loop van de tijd kan veranderen.
Succes!